Ιστορίες επιτυχίας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Copersucar

Η Copersucar επανασχεδιάζει τις διαδικασίες της, αναδιαμορφώνει τη λειτουργία τους και διευκολύνει τη λήψη αποφάσεων, για να τοποθετήσει την εταιρεία στον χάρτη του Industry 4.0.

Εργαζόμενη στην αλυσίδα εφοδιασμού ζαχαροκάλαμου και ενώνοντας τον τομέα και τη βιομηχανία, η Copersucar είναι ο μεγαλύτερος βραζιλιάνος εξαγωγέας ζάχαρης και αιθανόλης με ολοκληρωμένη εφοδιαστική σε όλη την επιχειρηματική αλυσίδα αξίας.

Με ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο σε αυτόν τον τομέα, η αξία της Copersucar δεν υπολογίζεται με περιουσιακά στοιχεία παραγωγής, αλλά με συμβόλαια απόκτησης ζάχαρης και αιθανόλης, που προμηθεύεται κυρίως από τα εργοστάσια μέλη.

Στρατηγική

Από την κοινοπραξία με την Cargill δημιουργήθηκε η Alvean, πράγμα το οποίο έχει επιταχύνει την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας.

Η στρατηγική της Copersucar για τη ζάχαρη βασίζεται στην επένδυση σε πολυτροπικούς τερματικούς σταθμούς για την αποθήκευση και τη μεταφορά ζάχαρης, όπως στο Ribeirão Preto και στο São José do Rio Preto, και στον τερματικό σταθμό ζαχαροκάλαμου Copersucar, που βρίσκεται στο Porto de Santos (SP), με ικανότητα μετακίνησης 10 εκατομμυρίων τόνων προϊόντος ετησίως.

Καλλιέργειες 5,3 εκατομμυρίων τόνων ζάχαρης και 4,2 δισεκατομμυρίων λίτρων αιθανόλης διατίθενται στο εμπόριο με 254 εκατομμύρια δολάρια ενοποιημένο υγρό κέρδος, στο τέλος του καλλιεργητικού έτους. Η Copersucar διαθέτει τη μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης ζάχαρης και αιθανόλης στη Βραζιλία.

Για να φτάσουν τα προϊόντα στους πελάτες τους σε δεκάδες χώρες, είναι απαραίτητο να υπάρχει μια πολύπλοκη υποδομή logistics, ενσωματωμένη από δικούς τους τερματικούς σταθμούς μεταφόρτωσης και αποθήκευσης με συμβάσεις, καθώς και ένα εκτεταμένο δίκτυο οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών.

Ιστορίες επιτυχίας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Copersucar - image 12

Με το νέο έργο Βιομηχανικού Αυτοματισμού σε εξέλιξη, η Copersucar λειτουργεί τις τακτικές δραστηριότητές της ταυτόχρονα με τη διαχείριση των απαραίτητων αλλαγών, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της. Αυτή η διαδικασία μετάβασης είναι το πιο δύσκολο σημείο για ολόκληρη την ομάδα διευθυντών και χειριστών.

Με στόχο τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, η ομάδα πήρε την απόφαση να επανεκκινήσει και να επανασχεδιάσει τις διαδικασίες και να φέρει νέες τεχνολογικές λύσεις για να ξεπεράσει τις προκλήσεις που παρουσιάζονται. Χρειάστηκαν σχεδόν επτά μήνες εντός του Επιχειρησιακού Κέντρου Ελέγχου (CCO) για τη διαμόρφωση των συστημάτων.

Η ομάδα Μηχανικής και Συντήρησης είναι πλήρως συγχρονισμένη με την εταιρική πρωτοβουλία, με την πεποίθηση ότι το έργο θα αυξήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Copersucar. Το τρέχον σκηνικό αλλάζει δραματικά, ωστόσο, με σημαντικές βελτιώσεις σε κάθε στάδιο.

Λύση

Η Aquarius Software ήταν ο επιλεγμένος συνεργάτης για αυτό το έργο, ενεργώντας ως προμηθευτής των συστημάτων και βοηθώντας την Copersucar στο σχεδιασμό λύσεων, την εκπαίδευση λογισμικού και την υποστήριξη για την υλοποίηση κάθε συστήματος.

Η συνολική ιδέα της λύσης περιλαμβάνει την τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος εποπτείας με αναθεώρηση της χρησιμοποιούμενης αρχιτεκτονικής, αναβάθμιση του συστήματος iFIX HMI/SCADA της GE Digital, διαμόρφωση εφεδρείας Hot / Stand-by, εικονικοποίηση διακομιστή και ευέλικτη πρόσβαση στις διεπαφές πελατών, λειτουργία μέσω Terminal Services, με διαχείριση πρόσβασης μέσω ACP ThinManager. Το Proficy Webspace επιτρέπει την προβολή των οθονών HMI/SCADA οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή μέσω ενός προγράμματος περιήγησης ιστού.

Επιπλέον, η αυξημένη λειτουργική ασφάλεια, η διαχείριση αλλαγών και η αυτοματοποιημένη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας σε εφαρμογές αυτοματισμού (προγράμματα PLC και SCADA) θα παρέχονται από το λογισμικό VersionDog της AuVersy.

Τέλος, μέσω των εφαρμογών PIMS και MES Suites, επίσης από την GE Digital, θα είναι δυνατή η ψηφιοποίηση ολόκληρης της διαδικασίας αποστολής, μέσω της σύνδεσης ERP (SAP) για την απόκτηση πληροφοριών για το τι είναι αποθηκευμένο και τι πρέπει να αποσταλεί σε κάθε πλοίο, μετά την εκτέλεση της φόρτωσης και επιστροφής συγκεντρωτικών πληροφοριών για κάθε πράξη.

«Αυτό το έργο απέδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι δυνατή η χρησιμοποίηση νέου λογισμικού και υπηρεσιών σε υπάρχουσες τεχνολογικές βάσεις, με εξαιρετικά αποτελέσματα όπως αυξημένη λειτουργική ασφάλεια και μεγαλύτερη ενοποίηση μεταξύ αυτοματισμού και εταιρικών συστημάτων, με σημαντική μείωση της συνέχειας λειτουργίας και των επενδύσεων».

Diogo Gomes – Aquarius Software

Κρίσιμα σημεία

Στο πλαίσιο του αυτοματισμού, τα PLC ήταν ήδη διασυνδεδεμένα σε ένα δίκτυο ελέγχου, αλλά δεν υπήρχε ψηφιακή αποθήκευση του ιστορικού διεργασιών. Οι εγγραφές γίνονταν σε χαρτί. Χρειάστηκε να προσαρμοστεί η κλίμακα των PLC στα πρότυπα και να δημιουργηθούν νέες οθόνες συστημάτων εποπτείας, διαδικασίες που βρίσκονται σε τελική φάση υλοποίησης.

Η ανάπτυξη του VersionDog έφερε βελτιώσεις στη δυναμική των αλλαγών και στον έλεγχο πρόσβασης αυτών των προγραμμάτων. «Τώρα είναι δυνατό να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές/αναθεωρήσεις στα διαγράμματα κλίμακας, να γνωρίζουμε ποιος τις πραγματοποίησε, πότε έγιναν και μέσω της ανάλυσης των δεδομένων να διορθωθούν όλα τα ελαττώματα και οι αποκλίσεις», εξηγεί ο Pateis.

«Προστατέψτε τις διαδικασίες. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς ρόλους του Αυτοματισμού».

Marcelo Latrova – Maintenance and Engineering Management, Copersucar

Η λύση θα ολοκληρωθεί με την υλοποίηση των συστημάτων PIMS και MES, που αποτελούνται από το λογισμικό Proficy Historian, Proficy Plant Applications και Proficy Workflow της GE Digital, που θα επιτρέψουν την ανάγνωση και ανάλυση του ιστορικού και της αποτελεσματικότητας της διαδικασίας, καθώς και την ενσωμάτωση με άλλα συστήματα Copersucar.

Τα συστήματα PIMS και MES θα συμβάλουν επίσης στη μεταφορά σχετικών πληροφοριών στη λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων. Η Latrova επισημαίνει ότι από την εφαρμογή αυτών των συστημάτων θα είναι δυνατό να εντοπιστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια και αντικειμενικότητα οι αιτίες διαφόρων τύπων διακοπών και να βελτιωθεί η διαδικασία γενικά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τον ορισμό της ειδικής εκπαίδευσης για τους χειριστές.

Σημαντικά σημεία του έργου:

  • Εφαρμογή ενός σύγχρονου CCO, με ψηφιοποιημένες και κεντρικές πληροφορίες διεργασιών, διαθέσιμες σε πραγματικό χρόνο μέσω έξυπνων και αξιόπιστων συστημάτων, που επιτρέπουν τη λήψη αποφάσεων με μεγαλύτερη ταχύτητα και διεκδίκηση.
  • Υλοποίηση του έργου MES / MOM (λογισμικά της GE Digital Proficy Plant Applications και Proficy Workflow), που επιτρέπει τον έλεγχο της απόδοσης φόρτωσης πλοίων και την ενοποίηση των δεδομένων διεργασίας με το σύστημα ERP (SAP).
  • Εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αλλαγών σε συστήματα αυτοματισμού και αυτόματης δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας (λογισμικό Auvesy VersionDog).
  • Εικονικοποίηση συστημάτων τεχνολογίας αυτοματισμού σε διακομιστές IT (Information Technology) για αύξηση της διαθεσιμότητας και της ευρωστίας των εφαρμογών.
  • Βελτιωμένη ασφάλεια και αξιοπιστία του συστήματος, με την εφαρμογή φυσικού κορμού δικτύου με έξυπνη εφεδρεία και τοπολογία δακτυλίου.
  • Επένδυση στη μεθοδολογία Lean Manufacturing για να γίνει η όλη λειτουργία πιο αποτελεσματική, καθιστώντας τη σωστή ενσωμάτωση του Βιομηχανικού Αυτοματισμού με κάθε άτομο που εμπλέκεται στη λειτουργία του τερματικού σταθμού.

Αυτή η νέα φιλοσοφία ελέγχου έφερε επίσης την ανάγκη δημιουργίας ενός Λειτουργικού Εγχειριδίου που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και μιας τελικής εκπαίδευσης για τους χειριστές.

Τεχνολογία που χρησιμοποιείται

  • iFIX; Supervision and Control (SCADA)
  • Proficy Webspace: Προβολή iFIX μέσω ενός προγράμματος περιήγησης ιστού, οπουδήποτε, οποτεδήποτε
  • Proficy Historian: Process Historian (PIMS)
  • Proficy Workflow: Ενοποίηση συστήματος (συμπεριλαμβανομένου του SAP), eSOP και αυτοματισμός διαδικασιών
  • Proficy Plant Applications: Διαχείριση αποδοτικότητας της λειτουργίας (MES/MOM)
  • VersionDog: αυτόματη διαχείριση αλλαγών, SCADA backup και προγράμματα PLC
  • ThinManager: Απομακρυσμένη διαχείριση πρόσβασης μέσω απομακρυσμένης επιφάνειας εργασίας (thin clients)
Ιστορίες επιτυχίας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Copersucar - image 13

Λειτουργικό Κέντρο Ελέγχου του Τερματικού Ζάχαρης Copersucar (TAC)

Ιστορίες επιτυχίας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Copersucar - image 14

Προσαρμοσμένες οθόνες GE Digital iFIX

Ιστορίες επιτυχίας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Copersucar - image 15

Hopper 05 – Βελτιστοποίηση διαδρομών

Αποτελέσματα

Στο τρέχον στάδιο, έχουν ληφθεί ορισμένα σημαντικά αποτελέσματα:

  • Με την πρόοδο στην υλοποίηση, είναι αξιοσημείωτο ότι ο αριθμός των απαραίτητων υπερωριών έχει μειωθεί δραστικά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται σε υψηλότερη ποιότητα ζωής για όλους όσους εμπλέκονται στη λειτουργία και στα οικονομικά της εταιρείας.
  • Πολλές αναφορές που βοηθούν στη λήψη αποφάσεων είναι πλέον διαθέσιμες. Αυτές οι αναφορές είναι κρίσιμες για προσαρμογές της διαδικασίας, καθώς και βοηθούν στον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα υψηλότερη παραγωγικότητα
  • Η αυτόματη συλλογή ιστορικών δεδομένων και η ενοποίηση των συστημάτων έκανε τις ομάδες να χρησιμοποιούν τον χρόνο τους με πιο αποτελεσματικό τρόπο, καθώς, με την άμεση και δυναμική απεικόνιση των διαδικασιών, οι χειριστές τερματικών σταθμών μπορούσαν να επικεντρωθούν στην εγγύηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, αντί να ξοδεύουν το χρόνο τους συλλέγοντας και αναλύοντας χειροκίνητα δεδομένα όπως απαιτούνταν προηγουμένως
  • Οι χειριστές εργάζονται πλέον σε πολύ πιο οργανωμένο και λογικό, φυσικό και λειτουργικό περιβάλλον. Αυτό αυξάνει επίσης την παραγωγικότητα και την ποιότητα ζωής στην εργασία, εκτός από την αύξηση της λειτουργικής ασφάλειας

«Αν λύσετε τα προβλήματά σας πιο γρήγορα και πιο οριστικά, αποκτάτε επιχειρησιακή ευελιξία. Αυτό είναι κρίσιμο για την επιχείρησή μας».

Marcelo Latrova – Maintenance and Engineering Management, Copersucar

Επόμενα βήματα

Ένα από τα επόμενα βήματα είναι η τυποποίηση της διεπαφής λειτουργίας. Θα υπάρχει ομοιότητα διαδικασιών και οθονών του Συστήματος Εποπτείας. Αυτό σημαίνει ότι ο χειριστής που εργάζεται σε μια θέση μπορεί να εργάζεται σε άλλη, ή σε διαφορετικές βάρδιες, με ισοτιμία διαδικασιών.

Μια άλλη ξεκάθαρη προοπτική είναι η συνεχής ενοποίηση και συνεργασία μεταξύ των ομάδων Βιομηχανικού Αυτοματισμού και Πληροφορικής. Στην Copersucar υπάρχει συμφιλίωση των στόχων συνεχούς βελτίωσης των δύο ομάδων. Αυτό δημιουργεί ένα εξαιρετικά θετικό σενάριο για την εταιρεία να ακολουθήσει το ταξίδι της στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και να επιτύχει σταθερά αποτελέσματα, σύμφωνα με τις προτάσεις του Industry 4.0.

«Η πρακτική μου άποψη για το Industry 4.0 είναι η μείωση του κόστους και η αναζήτηση λειτουργικής αποτελεσματικότητας μέσω του IIoT και της χρήσης προηγμένων τεχνολογιών. Βλέπω επίσης τα αυτόνομα συστήματα, που εντοπίζουν διαδρομές και εκτελούν αυτόματες διορθώσεις.»

Eduardo Pateis – Copersucar Industrial Automation Specialist

Συνεργασία με την Aquarius Software

Η Copersucar ήταν επί μακρόν χρήστης του συστήματος SCADA που διανέμεται από την Aquarius, το iFIX της GE Digital και σχεδίαζε την αναβάθμιση της έκδοσης όταν μπήκε στη διαδικασία αναζήτησης συνεργατών για τα νέα της έργα Βιομηχανικού Αυτοματισμού. Αναλύοντας το χαρτοφυλάκιο της Aquarius, με έκπληξη συνειδητοποίησε ότι μπορούσε να λύσει όλες τις προκλήσεις του μέσω ενός μόνο συνεργάτη, με αντικειμενικό και ολοκληρωμένο τρόπο.

Η Aquarius προσέφερε υποστήριξη πέρα ​​από τις προσδοκίες, συμπεριλαμβανομένων των συμβουλών ειδικών για τη διαχείριση έργου. Ένα από τα κυριότερα σημεία ήταν η υποστήριξη στην ενσωμάτωση με την πληροφορική, ένα θέμα στο οποίο κυριαρχεί η ομάδα Aquarius, με εμπειρία σε άλλα έργα.

Download the Copersucar story.

«Η εμπειρία και η αφοσίωση της ομάδας επαγγελματιών της Aquarius δημιούργησε μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των εταιρειών. Οι ομάδες μας συνεργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.»

Eduardo Pateis – Copersucar Industrial Automation Specialist

Μετάφραση:
Λάμπης Κουζούμπασης, Μηχανικός Συστημάτων Ελέγχου,
ΚΗΡΕΑΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΙΚΕ